Friday, November 19, 2010

Open Your Eyes

Maher Zain - Open Your Eyes

Lagu Maher Zain memang bagus. Banyak yang boleh kita fikirkan dari lirik lagu-lagunya. Salah satunya adalah lagu Open Your Eyes ini. Setelah 2 hari, aku berjaya menghasilkan video ini. Video ini biasa-biasa saja, al-maklumlah yang membuatnya pun amatur sahaja, bukan professional. Hee. Tetapi aku buat video ini salah satu sebab untuk memudahkan orang-orang diluar sana mengetahui dan memahami isi kandungan lagu ini. Mungkin lebih mudah untuk difahami, jika ada lirik yang tertulis di sini. "Enjoy Yourselves..Ok!"

Al A'raf : 54
Sesungguhnya Tuhan kamu ialah Allah yang telah menciptakan langit dan bumi dalam enam masa, lalu Dia bersemayam di atas 'Arsy. Dia menutupkan malam kepada siang yang mengikutinya dengan cepat, dan (diciptakan-Nya pula) matahari, bulan dan bintang-bintang (masing-masing) tunduk kepada perintah-Nya. Ingatlah, menciptakan dan memerintah hanyalah hak Allah. Maha Suci Allah, Tuhan semesta alam. 
Al A'raf : 55
Berdoalah kepada Tuhanmu dengan berendah diri dan suara yang lembut. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas. 

2 comments:

Unknown said...

hehe kite pn baru nk msukkan lgu ni kat blog..hehe... tq2..(^_^)

Nor Hidayah said...

yeke?? hehe. Pemikiran yang serupa.

Post a Comment