Monday, October 22, 2012

Merubah Paradigma





Jumaat dan sabtu lepas saya telah mengikuti sebuah program yang bertajuk "INI SEJARAH KITA" (ISK)  anjuran Ikram. MasyaAllah...MasyaAllah...MasyaAllah.
Program tu...sangatlah memberi kesan kepada diri saya. Ia telah membuka mata hati saya dengan lebih luas sekali.
Teringin sekali saya kongsikan kesemua input yang telah saya perolehi dengan sahabat2 yang mengunjungi blog ini. InsyaAllah sedikit demi sedikit saya akan masukkan ke dalam ini.
Rugilah saya kalau saya tak kongsikan dengan sahabat2 semua. Rugilah saya...Rugilah saya...


Pernahkah kita bertanya pada diri kita...Benarkah aku CINTAKAN RASULALLAH??
Bila orang tanya, kita akan cakap.."Mestilah CINTA. Aku terlalu RINDUkan RasulAllah."
Tapi, adakah kata-kata itu datang dari hati atau hanya sekadar dibibir?
Dulu...aku sangat cemburu bila melihat orang-orang menulis (di FB) "Aku CINTAkan RasulAllah".."Aku sangat RINDUKAN RasulAllah".
Seriusss...!! sangat CEMBURU. Kenapa? Sebab aku seolah-olah tak mampu mengeluarkan kata-kata itu. Kerana aku tak mampu melafazkan kata-kata tersebut yang benar-benar lahir dari hati..bukan hanya dibibir.
Selalu aku meminta kepada Allah agar mengurniakan perasaan CINTA itu dihatiku.
Kadang-kadang aku rasakan aku benar2 cintakan Allah. Tetapi aku seolah-olah tidak merasakan cinta kepada Rasul-Nya. Bagaimana mungkin? Diterimakah CINTAku jika aku tidak mencintai Rasul-Nya?
Sungguh teringin aku mencintai Rasul-Nya.

Alhamdulillah. Melalui program ISK ini kita boleh mendapatkan cinta itu. Dengan izin Allah jua. Jika sahabat2 semua berpeluang menyertai program ini, jangan lepaskan peluang. Saya benar2 mencadangkan sahabat2 semua menyertainya.
Kenapa saya kata kita mampu mendapatkan cinta itu? Kerana mata kita akan disajikan dengan kehebatan2 Rasul kita yang mungkin tak pernah kita ambil peduli sebelum ini.
Kehebatan sahabat2 Nabi, kehebatan khalifah2 zaman silam dan kehebatan umat-umat Islam silam yang berpegang teguh kepada tali Allah. 
Kehebatan yang mereka perolehi yang berakar umbi kepada teguhnya akidah di dalam hati dan diri mereka.
MasyaAllah..kagumnya saya dengan mereka semua. Jauhnya saya dari mereka. Terlalu jauh...
Bermulanya dari seorang Nabi Allah yang bernama Muhammad s.a.w. Islam berjaya memerintah sehingga 2/3 dunia. MasyaAllah..MasyaAllah
Sebelum ini kita mungkin pernah tahu. Tapi mungkin kita hanya tahu dari akal...bukan memahaminya dengan mata hati. 


Kajilah SEJARAH Islam dengan mata hati. Kamu pasti akan merasakan suatu kelahiran baru di hati kamu. 

0 comments:

Post a Comment