Wednesday, October 10, 2012

Kak Ain....saya dah boleh grad!

...MasyaAllah... 
Minggu ni terasa begitu memenatkan sekali. Dari minggu lepas tak henti2 berkerja keras untuk lab.

Tetapi kepenatan itu akhirnya terasa berbayar apabila akhirnya perkara yang ditunggu sekian lama muncul. 
Result yang dah berbulan-bulan aku tunggu nak buat dan dapatkan.
Akhirnya..petang tadi, disebabkan terlalu excited, aku pun terus cakap kat kak Ain "Kak Ain, saya dah boleh grad!". Padahal ada je lagi yang kena buat, cumanya benda2 yang kritikal dah hampir diselesaikan.

Memang tak dinafikan, agak berdebar-debar masa nak buat RACE ni. uhuu
Sejak Isnin tu!
Mana taknya, kit RACE ini sangatlah mahal. Hanya untuk 1 reaction, kosnya lebih kurang RM480++.
dan dalam kit ini hanya ada 10 reaction. Menggigil jugalah nak guna. 
Takut juga kalau kit habis, tapi result tak dapat.
Minggu lepas Dr call lab, dan tanya pasal progress RACE.
dan aku cakap "belum buat lagi, minggu depan. Dr buatlah sembahyang hajat, harap2 keluar result".
Pastu Dr cakap, "saya pula yang kena buat sembahyang hajat..patutnya orang yang buat tula"
..hehe..risau punya pasal..



Ingat lagi, disebabkan hanya 1 result ini sahaja, aku terpaksa ke UPM.
dan sebabkan 1 result inilah aku pergi ke Malaysian Genom Institute bersama Dr F
Disebabkan 1 result ini jugalah aku minta Dr extent geran projek.
dan disebabkan 1 result ini juga aku pening selama berbulan-bulan.
Tadi masa result tu keluar, macam nak nangis jugalah. Sangat gembira.
Rasa sangat2 terharu sebab Allah tolong. 

Kadang2 aku rasa bersyukur jugalah sebab supervisor aku sangat percayakan aku.
Selalunya Dr mesti tak berkira kalau aku minta beli kit mahal2.
Rasanya dah banyak kali jugalah aku minta beli barang yang agak mahal.
dan antara yang paling mahal pernah aku beli, mesin electrophoresis dan kit RACE ni.
masing2 berharga  3500++ dan 4800++ selepas meminta diskaun dari pengeluar. Hehe
Tapi aku bukan senang2 je minta beli. Aku memang akan cuba dapatkan alternatif lain dulu.
dan akan buat review dulu, sama ada perlu beli atau tidak.

Dr memang sangat percayakan aku.
dan selalu risau kalau aku tak dapat elaun untuk belanja bulanan (tu yang dia suruh aku apply GA tu).
InsyaAllah, aku akan berusaha sedaya upaya agar tidak mengkhianati kepercayaan orang kat aku.
InsyaAllah...sikit je lagi...sikit je lagi...
Teruskan perjuangan!

p/s: aku memang selalu berdebar-debar bila mula nak melakukan perkara yang serius dan menggerunkan. hihihi. Serius, sepanjang buat lab dari undergrad dulu, tak pernah aku rasa berdebar-debar macam masa nak buat RACE. 


Thank you ALLAH.

1 comments:

DRa Fusion said...

tahniaaaaahhhhhhh!!!! bagus2..cepat2 grad..pastu sambung phd.cpt2 kawen...hahahaaaaa...

Post a Comment