Friday, May 4, 2012

Jika....^^v

Jika suatu hari nanti..
aku menjadi orang kaya,
aku ingin menjadi orang kaya yang dermawan
aku ingin membina sebuah rumah anak2 yatim
anak2 yang akan aku kasihi seperti anak2ku sendiri

Jika suatu hari nanti..
aku mempunyai rezeki yang melimpah ruah
aku ingin memberi kepada mereka yang kurang mampu
aku ingin berkongsi dengan mereka
aku ingin melihat senyuman kegembiraan mereka
aku ingin melihat air mata kebahagiaan mereka
aku ingin melihat mereka senang

Jika suatu hari nanti..
aku berkemampuan
aku ingin menjaga seorang kanak-kanak
menjadikannya anakku sendiri
membesarkannya dengan penuh kasih dan cinta
melihatnya membesar dengan bahagia
tanpa sedikitpun terasa yang dia telah kehilangan keluarga kandungnya

Jika suatu hari nanti..
aku mempunyai ilmu
teringin aku berkongsi dengan semua
sama-sama bertukar pandangan
dari seluruh pelosok negeri

Jika suatu hari nanti..
aku diberi peluang
ingin aku bersama-sama di Raudhatul Sakinah
membimbing mereka yang telah tersilap langkah
untuk kembali ke pangkal jalan
tanpa ada sedikitpun perasaan benci kepada mereka
walaupun aku bukanlah orang yang alim dalam agama
dan aku juga tergolong dalam golongan yang tidak lari dari dosa

p/s: Inilah cita-cita seorang sahabatku^^v

0 comments:

Post a Comment