Thursday, May 26, 2011

Ukhuwah Fillah

Aku seorang yang biasa sahaja
Seorang sahabat yang biasa di antara kawan2 ku
Aku memang susah nak rapat betul2 dengan seseorang
Kalau berkawan pun, sekadar kawan
untuk menjadi kawan baik tu...
sangat sukar

Tapi.....
Aku telah bertemu seseorang
Akhirnya...
aku bertemu dengan seorang sahabat baik
kawan baiklah
Rapat sangat
Macam mana aku bole rapat dengan dia?
Mungkin kerana kami serupa
cara dia berfikir, cara aku berfikir
kebijaksanaan dia, kematangan dia
seolah2 serupa denganku
latar belakang keluarga yang sama
iaitu, kami sama2 dari keluarga yang besar
dia pun baik orangnya
bersih hatinya
terus-terang aku cakap
selama aku kenal dia...
dia memang seseorang yang sangat bersih hatinya
baik sangat
mungkin tu buat aku suka berkawan dengannya

Walaupun sekarang
kami sudah berada jauh antara satu sama lain
kerana aku di selatan, dan dia jauh di utara
aku tetap rajin menghubungi dia
tak kisahlah melalui telefon atau internet
persahabatan kami tidak akan terputus
Selamanya...(itu yang aku harapkan)

Betul...!
kami memang rapat
sangat selesa berkawan
kalau dia gembira, aku memang dapat rasa kegembiraan itu
kalau dia sedih, aku turut terasa kesedihan itu
aku tak sanggup membayangkan jika dia berada dalam kesedihan
aku harap dia sentiasa gembira dan bahagia selamanya
Di Dunia dan Akhirat
SEMOGA PERSAHABATAN KITA AKAN KEKAL SELAMANYA

p/s: Syukur sangat, kerana Allah mempertemukan aku dengannya. (",)v

0 comments:

Post a Comment