Tuesday, October 8, 2013

Kemuliaanku Kerna ISLAM


Kejadian diri kita bermula dari Adam dan Hawa
Lahirnya kita dari rahim ibu
Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari pati (yang berasal) dari tanah (Al-Mu'minuun 23:12)
Kemudian Kami jadikan "pati" itu (setitis) air benih pada penetapan yang kukuh;(Al-Mu'minuun 23:13)
Kemudian Kami ciptakan air benih itu menjadi sebuku darah beku. lalu Kami ciptakan darah beku itu menjadi seketul daging; kemudian Kami ciptakan daging itu menjadi beberapa tulang; kemudian Kami balut tulang-tulang itu dengan daging. Setelah sempurna kejadian itu Kami bentuk dia menjadi makhluk yang lain sifat keadaannya. Maka nyatalah kelebihan dan ketinggian Allah sebaik-baik Pencipta.(Al-Mu'minuun 23:14)

Diciptakan kita sebagai khalifah di bumi

“Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada Malaikat; "Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi". Mereka bertanya (tentang hikmat ketetapan Tuhan itu dengan berkata): "Adakah Engkau (Ya Tuhan kami) hendak menjadikan di bumi itu orang yang akan membuat bencana dan menumpahkan darah (berbunuh-bunuhan), padahal kami sentiasa bertasbih dengan memujiMu dan mensucikanMu? [2:30]

Dihidupkan kita untuk beribadat kepada Pencipta
Perjalanan hidup kita bermatlamatkan syurga Firdausi
Perjalanan hidup kita mencari redha Allah
Pengakhiran hidup kita di dunia dan kembali semula

Kemudian, sesungguhnya kamu sesudah itu akan mati. (Al-Mu'minuun 23:15)
Kemudian sesungguhnya kamu akan dibangkitkan hidup semula pada hari kiamat.(Al-Mu'minuun 23:15)


Di dunia ini. 
Adakah kita seorang yang berpangkat tinggi?
Berketurunan bangsawan?
atau...
seorang penganggur bertauliah?
berasal dari keluarga yang susah?
ADAKAH...?
Jika kita berpangkat tinggi dan berketurunan bangsawan, menunjukkan kita seorang yang mulia?
dan.....
Kita penganggur dan miskin, menunjukkan kita hina?
BENARKAH?
itukah pandangan masyarakat akhir-akhir ini?
TIDAK...!!!

ISLAM........ISLAM........ISLAM
Islam yang memuliakan kita.
Dengan pegangan ISLAM yang kukuh dan lurus,
kita menjadi mulia
Mulia pada pandangan ALLAH
Mulia pada pandangan makhluk2 di langit
Mulia juga di pandangan makhluk dibumi

Seperti dalam lagu di atas...
"Aku hanya seorang Umar, kemuliaanku kerna ISLAM"
Umar al-Khattab
sahabat nabi yang dijanjikan syurga
seorang hamba Allah yang sangat hebat
berkata seperti itu
MAKA....
Siapakah kita?
Yang tak punya apa-apa.
Ibadat pun kurang
untuk dijanjikan syurga? Jauh sekali.
Siapakah kita untuk tidak mengatakan 
KITA AKAN MENJADI MULIA KERANA ADANYA ISLAM!

AKU HANYA SEORANG HIDAYAH, KEMULIAANKU KERANA ISLAM...

Aku tidak punya apa-apa untuk dibanggakan
aku tidak punya harta kemewahan
aku tidak punya ilmu yang tinggi
aku tidak punya profesion yang membanggakan
TETAPI
aku ada Allah dan Rasulullah dihatiku (InsyaAllah)
dan aku bangga sebagai seorang muslim
dan aku akan terus berusaha untuk menambahkan kemuliaanku dengan pegangan ISLAM yang semakin kukuh setiap detik dan ketika
INSYAALLAH

2 comments:

hachan said...

rx487 gabor zürich,supraboty,pitvipersunglasses,inov8japan,hey dude damskie,gaborstiefel,vejasneakersgreece,timberland nederland,clarksuae vm579

Anonymous said...

qi418 www.replicabags2023.ru fs364

Post a Comment